ВПРАВА «МІЙ БЕЗПЕЧНИЙ ВИБІР»
«Ми щодня приймаємо рішення. Іноді вони здаються простими, але можуть нести ризики — особливо під час війни, коли зміни навколо нас дуже швидкі.
Торговці людьми часто користуються довірою, вразливістю чи бажанням швидких змін.
Сьогодні ми станемо детективами безпеки — і навчимося розпізнавати пастки.»
2.
Основна частина — «Детективи безпеки»
Учням пропонуються ситуації для аналізу
Ситуація 1. «Легкий заробіток за кордоном»
Пропонують високу оплату без оформлення документів — просять лише паспорт.
Ситуація 2. «Безкоштовне перевезення з секретами»
Обіцяють вивезти безкоштовно, але не кажуть, куди саме і просять мовчати.
Ситуація 3. «Фото документів для перевірки»
Просять надіслати фото паспорта або ІНН до підписання договору.
Ситуація 4. «Сайт без контактів»
Робота онлайн, але без адреси, ліцензії, і спілкування — лише через Telegram.
Завдання для учнів:
Що викликає сумнів?
Які запобіжні кроки можна зробити?
Куди звернутися по допомогу?
3.
Обговорення
Після роботи в групах — коротке обговорення:
Які «червоні прапорці» ви помітили?
Як часто ми довіряємо тому, що виглядає безпечно?
Які дії допомагають залишатися у безпеці?
Нагадати важливі ресурси:
Національна гаряча лінія з протидії торгівлі людьми — 527
Офіційні сайти консульств, перевірені ресурси
Довірені дорослі, батьки, психолог
4.
Етап закріплення — «Мій особистий кодекс безпеки»
Учні записують 3 власні фрази, що починаються словами:
«Я ніколи не буду...»
Наприклад:
«Я ніколи не надішлю фото паспорта невідомій особі.»
«Я ніколи не прийму рішення, якщо мене кваплять.»
«Я ніколи не поїду без відома близьких.»

Потім збережіть у телефоні номер:
527 — “Гаряча лінія. Безпека”
Підсумок
«Сьогодні ви не просто говорили про ризики — ви створили свій внутрішній щит безпеки.
Справжня сила — у вмінні перевіряти, сумніватися й сказати “НІ”, коли щось здається небезпечним.
Свобода — це не відсутність небезпек, а вміння їх розпізнати.
Кожне безпечне рішення — це крок до збереження життя, гідності та майбутнього.»
Мета:
допомогти учням усвідомити ризики, які можуть виникати під час прийняття рішень, і навчити розпізнавати небезпеку за “легкими шляхами”.
Час: 20–25 хвилин
Форма: робота в групах або індивідуально з подальшим обговоренням
Хід вправи
1.
Вступ
Психолог/класний керівник каже:
«Ми щодня приймаємо рішення. Іноді вони здаються простими, але можуть нести ризики — особливо під час війни, коли зміни навколо нас дуже швидкі.
Торговці людьми часто користуються довірою, вразливістю чи бажанням швидких змін.
Сьогодні ми станемо детективами безпеки — і навчимося розпізнавати пастки.»
2.
Основна частина — «Детективи безпеки»
Учням пропонуються ситуації для аналізу
Ситуація 1. «Легкий заробіток за кордоном»
Пропонують високу оплату без оформлення документів — просять лише паспорт.
Ситуація 2. «Безкоштовне перевезення з секретами»
Обіцяють вивезти безкоштовно, але не кажуть, куди саме і просять мовчати.
Ситуація 3. «Фото документів для перевірки»
Просять надіслати фото паспорта або ІНН до підписання договору.
Ситуація 4. «Сайт без контактів»
Робота онлайн, але без адреси, ліцензії, і спілкування — лише через Telegram.
Завдання для учнів:
Що викликає сумнів?
Які запобіжні кроки можна зробити?
Куди звернутися по допомогу?
3.
Обговорення
Після роботи в групах — коротке обговорення:
Які «червоні прапорці» ви помітили?
Як часто ми довіряємо тому, що виглядає безпечно?
Які дії допомагають залишатися у безпеці?
Нагадати важливі ресурси:
Національна гаряча лінія з протидії торгівлі людьми — 527
Офіційні сайти консульств, перевірені ресурси
Довірені дорослі, батьки, психолог
4.
Етап закріплення — «Мій особистий кодекс безпеки»
Учні записують 3 власні фрази, що починаються словами:
«Я ніколи не буду...»
Наприклад:
«Я ніколи не надішлю фото паспорта невідомій особі.»
«Я ніколи не прийму рішення, якщо мене кваплять.»
«Я ніколи не поїду без відома близьких.»

Потім збережіть у телефоні номер:
527 — “Гаряча лінія. Безпека”
Підсумок
«Сьогодні ви не просто говорили про ризики — ви створили свій внутрішній щит безпеки.
Справжня сила — у вмінні перевіряти, сумніватися й сказати “НІ”, коли щось здається небезпечним.
Свобода — це не відсутність небезпек, а вміння їх розпізнати.
Кожне безпечне рішення — це крок до збереження життя, гідності та майбутнього.»
Торговці людьми часто користуються довірою, вразливістю чи бажанням швидких змін.
Сьогодні ми станемо детективами безпеки — і навчимося розпізнавати пастки.»
2.
Основна частина — «Детективи безпеки»
Учням пропонуються ситуації для аналізу Ситуація 1. «Легкий заробіток за кордоном»
Пропонують високу оплату без оформлення документів — просять лише паспорт.
Ситуація 2. «Безкоштовне перевезення з секретами»
Обіцяють вивезти безкоштовно, але не кажуть, куди саме і просять мовчати.
Ситуація 3. «Фото документів для перевірки»
Просять надіслати фото паспорта або ІНН до підписання договору.
Ситуація 4. «Сайт без контактів»
Робота онлайн, але без адреси, ліцензії, і спілкування — лише через Telegram.
Завдання для учнів:Що викликає сумнів?
Які запобіжні кроки можна зробити?
Куди звернутися по допомогу?
3.
ОбговоренняПісля роботи в групах — коротке обговорення:
Які «червоні прапорці» ви помітили?
Як часто ми довіряємо тому, що виглядає безпечно?
Які дії допомагають залишатися у безпеці?
Нагадати важливі ресурси:Національна гаряча лінія з протидії торгівлі людьми — 527
Офіційні сайти консульств, перевірені ресурси
Довірені дорослі, батьки, психолог
4.
Етап закріплення — «Мій особистий кодекс безпеки»Учні записують 3 власні фрази, що починаються словами:
«Я ніколи не буду...»
Наприклад:
«Я ніколи не надішлю фото паспорта невідомій особі.»
«Я ніколи не прийму рішення, якщо мене кваплять.»
«Я ніколи не поїду без відома близьких.»

Потім збережіть у телефоні номер:527 — “Гаряча лінія. Безпека”
Підсумок«Сьогодні ви не просто говорили про ризики — ви створили свій внутрішній щит безпеки.
Справжня сила — у вмінні перевіряти, сумніватися й сказати “НІ”, коли щось здається небезпечним.
Свобода — це не відсутність небезпек, а вміння їх розпізнати.
Кожне безпечне рішення — це крок до збереження життя, гідності та майбутнього.»
Мета:допомогти учням усвідомити ризики, які можуть виникати під час прийняття рішень, і навчити розпізнавати небезпеку за “легкими шляхами”.
Час: 20–25 хвилин
Форма: робота в групах або індивідуально з подальшим обговоренням
Хід вправи1.
ВступПсихолог/класний керівник каже:
«Ми щодня приймаємо рішення. Іноді вони здаються простими, але можуть нести ризики — особливо під час війни, коли зміни навколо нас дуже швидкі.
Торговці людьми часто користуються довірою, вразливістю чи бажанням швидких змін.
Сьогодні ми станемо детективами безпеки — і навчимося розпізнавати пастки.»
2.
Основна частина — «Детективи безпеки»
Учням пропонуються ситуації для аналізу Ситуація 1. «Легкий заробіток за кордоном»
Пропонують високу оплату без оформлення документів — просять лише паспорт.
Ситуація 2. «Безкоштовне перевезення з секретами»
Обіцяють вивезти безкоштовно, але не кажуть, куди саме і просять мовчати.
Ситуація 3. «Фото документів для перевірки»
Просять надіслати фото паспорта або ІНН до підписання договору.
Ситуація 4. «Сайт без контактів»
Робота онлайн, але без адреси, ліцензії, і спілкування — лише через Telegram.
Завдання для учнів:Що викликає сумнів?
Які запобіжні кроки можна зробити?
Куди звернутися по допомогу?
3.
ОбговоренняПісля роботи в групах — коротке обговорення:
Які «червоні прапорці» ви помітили?
Як часто ми довіряємо тому, що виглядає безпечно?
Які дії допомагають залишатися у безпеці?
Нагадати важливі ресурси:Національна гаряча лінія з протидії торгівлі людьми — 527
Офіційні сайти консульств, перевірені ресурси
Довірені дорослі, батьки, психолог
4.
Етап закріплення — «Мій особистий кодекс безпеки»Учні записують 3 власні фрази, що починаються словами:
«Я ніколи не буду...»
Наприклад:
«Я ніколи не надішлю фото паспорта невідомій особі.»
«Я ніколи не прийму рішення, якщо мене кваплять.»
«Я ніколи не поїду без відома близьких.»

Потім збережіть у телефоні номер:527 — “Гаряча лінія. Безпека”
Підсумок«Сьогодні ви не просто говорили про ризики — ви створили свій внутрішній щит безпеки.
Справжня сила — у вмінні перевіряти, сумніватися й сказати “НІ”, коли щось здається небезпечним.
Свобода — це не відсутність небезпек, а вміння їх розпізнати.
Кожне безпечне рішення — це крок до збереження життя, гідності та майбутнього.»





