Три сторони спілкування

Спілкуючись один з одним, ми навіть не замислюємось над тим, скільки факторів та нюансів впливає на процес спілкування. Що ж відбувається? 

Ми зустрічаємо людину, сприймаємо її, спілкуємось та взаємодіємо з нею за допомогою мови, жестів. Від того, наприклад, яке перше враження справить на нас людина, як ми побудуємо сам обмін інформацією, залежатиме успіх  спілкування.У психології говорять про три сторони спілкування: перцептивну,— механізми сприймання і розуміння людьми один одного; комунікативну - обмін нформацією; інтерактивну - взаємодію у спілкуванні.

Фактори формування першого враження:1. "Фактор перевершеності".Найчастіше ця схема спрацьовує у випадку нерівності партнерів. Помилки нерівності виявляються у тому, що люди схильні систематично переоцінювати різні особистісні властивості тих, хто перевершує їх за якимось значущим параметром. 2. "Фактор привабливості".Пов’язана з цим фактором помилка привабливості полягає у тому, що якщо людина нам подобається зовні, ми схильні до переоцінки якостей.3. "Фактор ставлення до нас".Суть помилки, пов’язаної з цим фактором, полягає у тому, що люди, які ставляться до нас добре, оцінюються нами вище, ніж ті, що ставляться до нас гірше.Ці три фактори охоплюють так званий "ефект ореола", який проявляється у тому, що перше позитивне враження призводить до переоцінки, а негативне - до недооцінки партнерів зі спілкування. Джерела "ореола" у кожному випадку різні, але на основі:перевершеності, привабливості, ставлення до нас.

Популярні публікації